ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2017-02-09
10 СПОСОБІВ ЗНИЗИТИ ВИТРАТИ ПАЛИВА І НЕ ДАТИ СЕБЕ ОБДУРИТИ
Через зростання курсу долара збільшуються ціни на автомобільне паливо. "Нафта і нафтопродукти купують за кордоном , а податки , зокрема акцизний збір , встановлені в євро. Для простого автолюбителя це означає , що потрібно терміново шукати способи зниження витрати палива. Відмову від використання авто ми не розглядаємо: громадський транспорт ходить з перебоями , та й добратися на роботу без машини іноді буває вкрай складно. Що ж робити ?
НАРОДНІ ПОРАДИ . Інтернет просто кишить порадами про те , як зменшити апетит " залізного коня" мало не в два рази. Але серед досить слушних порад час від часу трапляються шкідливі для самої машини , а економія найчастіше перебільшена ( або економічно безглузда – щоб зекономити, потрібно витратити більше , ніж заощадити ) . Або вдається зекономити за рахунок таких труднощів і незручностей , що вже через 3-4 дні експериментів над своїм терпінням і автомобілем водій здається і їздить, як і раніше , назавжди зневірившись у тому , що витрату палива можна реально скоротити.
"Сегодня" зібрала популярні поради щодо зниження витрати палива і з'ясувала , які з них є міфом , а які – правдою , до яких порад можна прислухатися.
У технічній частині порад ми не брали до уваги авто з дизельними двигунами , бо вони на 20-30 % економічніші за бензинові (ще більше зекономити на легковому авто вкрай складно). Крім того , ми не розглядали варіанти з екзотичним переобладнанням автомобіля – багато автолюбителів оснащують машини магнітними активаторами палива , які на практиці виявились абсолютно марними. Те ж стосується й інших пристроїв для відносно чесного відбирання грошей у водіїв , якими торгують на ринках: впускного вихору , підсилювача запалювання , упорскування води , інжектора парів палива і т.д.
Чи вигідно їздити на газі
Багато автолюбителів вже після установки на авто газобалонного обладнання ( ГБО) не отримують бажаного : хоча газ коштує 11-12 грн , а не як бензин , за саму установку потрібно заплатити 10-17 тис. грн (залежно від авто) , та й бензин все одно заливати потрібно ( для прогріву двигуна). Крім того , ГБО потрібно ще і зареєструвати в ДАІ , що обходиться майже в 1000 грн. "Я поставив газ три роки тому і тільки зараз почав економити. Але вже і машину пора міняти " , – говорить автолюбитель Вадим з Києва.
"Сегодня" спеціально опитала таксистів про це і отримала відповідь : ГБО варто встановлювати , якщо автомобіль проїжджає не менш 2 тис. км за місяць. Але навіть у цьому випадку витрати на установку ГБО окупляться не раніше , ніж через рік.
Свічки запалювання
МІФ . Побутує думка , що головна причина збільшення витрат на паливо – технічний стан авто . Тому для зниження витрат потрібно міняти свічки частіше , ніж це рекомендує завод – виробник. Наприклад , якщо виробляти ТО не раз на 15 тис. км , як написано в сервісній книжці , а раз на 10 тис. км , це приведе до зниження витрати на 10-15%. Додаткові витрати на сервіс , мовляв , себе виправдають.
ПРАВДА . Одна з причин перевитрати палива – забруднені або зношені свічки запалювання. Вони виконують функцію займання паливної суміші (бензин + повітря ) , але при зношеному електроді або підвищеному нагарі на ньому суміш буде загорятися з перебоями. Перевитрата палива складе близько 15-20% , але може вирости і вдвічі.
ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Свічки потрібно міняти не "про всяк випадок" , а залежно від їхнього стану. Так , проблема перевитрати може з'явитися і через 2 тис. км після техобслуговування ( після заправки неякісним паливом) , а може і не з'явитися зовсім протягом 40-50 тис. км . У Європі , де заправляються очищеним бензином , свічки " виходжують " до 70-100 тис. км ., тому нема потреби їх замінювати.
МІФ . Будь-яке дообладнане авто збільшує обороти двигуна , а отже , призводить до перевитрати палива. Так , робота кожного з таких приладів, як обігрів скла і сидінь , дзеркал заднього виду , кондиціонера , магнітоли – призводить до додаткової витрати палива приблизно 0,5-0,8 л на 100 км . А якщо прилади включені одночасно , то витрата зросте аж на 15-20%.
ПРАВДА . Витрата палива через включені електроприлади насправді підвищується , але обігрів скла і дзеркал впливає на безпеку , тому на цьому краще не економити. Щодо кондиціонера , то за рахунок поліпшення аеродинаміки при закритих вікнах ( при відкритих витрата палива збільшується на 5-7% ) , витрата палива на його роботу себе виправдовує.
ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Численні випробування автопрофесіоналов показують , що 15-30% перевитрати через включені електроприлади перебільшена приблизно в 10 разів – "народну " думку складено через порівняння витрати палива влітку (коли прилади вимикають за непотрібністю ) і взимку (коли вони потрібні). Головне джерело перевитрати – включена "пічка".
Їзда з гірки
МІФ . Багато водіїв впевнені в тому , що якщо часто рухатися накатом на холостих обертах , то можна заощадити досить багато палива . Логіка така : оскільки на холостих , коли машина прогрівається , витрата складає 0,5-0,6 л на 100 км , то і в русі вона буде такою ж , якщо розз'єднати двигун і трансмісію. Найекономніший режим – спуск на нейтралці з гірки : витрата палива при цьому має бути нульовою.
ПРАВДА . На машинах з інжектором рух на нейтралці нічого не економить . Більше того , при спуску накатом з гірки на передачі витрата палива складає 0,5 л/100 км , а на нейтралці – 5-6 л на "сотню" . Причина в тому , що на сучасних авто при включеній передачі під час руху накатом активується режим примусового холостого ходу ( повністю відключається подача палива).
ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Міф про економію при спуску на нейтралці колись був правдою – на авто з карбюратором. Зараз спроба заощадити таким способом призведе до ДТП. Влітку (у спеку ) через рух на нейтралці з гірки можуть перегрітися і відмовити гальма. Взимку ж , при виникненні аварійної ситуації , в авто збільшується гальмівний шлях , а педаллю газу водій не може скорегувати рух машини.
Рух за фурою
МІФ . Популярна інтернет- порада – прилаштуватися на трасі за фурою . У цьому випадку нема аеродинамічного опору і витрата палива нібито падає на 15-20%. При цьому можна чудово відпочити , пересуваючись на невеликій швидкості (в основному фури рухаються не швидше 100 км / год). У звичайній же ситуації водії , навпаки , прагнуть обігнати фуру на трасі , що призводить до перевитрати палива.
ПРАВДА . Експерименти показали , що таким чином заощадити дійсно можна . Зниження витрати палива відбувається не тільки завдяки дії законів аеродинаміки , але й тому , що авто за фурою їде так само , як і вона : на рівномірній і відносно невеликій швидкості , без різких прискорень і гальмувань . Але підтверджена економія на наших дорогах ледве перевищує 10 %.
ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Те , що у автомобілістів спрацьовує в Європі, не завжди працює у нас. По-перше , вантажівки найчастіше сильно димлять , і "на хвості" у фури можна отруїтися. По-друге , у водія в цьому випадку обмежений огляд , а якщо він рухається між вантажівками , то при обгоні інше авто цілком може перелаштуватися прямо в нього. Крім того , фура також може потрапити в ДТП.
" Правильні" шини
МІФ . Про те , що низький тиск у шинах також впливає на витрату палива через збільшення опору коченню , знає практично кожен автовласник , який читав посібник з експлуатації машини. У зв'язку з цим з'явилося повір'я , що якщо шини перекачати (підняти тиск на рівень, вищий від рекомендованого виробником ) , то витрата палива знизиться на 10 %. А спецшини , судячи з реклами , знизять витрату ще на 5 %.
ПРАВДА . Економний водій повинен регулярно (раз на місяць) перевіряти тиск в шинах : при низькому тиску колесо може " вистрілити " , злегка приспущена шина швидко зношується , а витрата палива і справді зростає. Також зростає навантаження на ходову частину автомобіля.
Так звані економічні шини дозволяють зберігати паливо за рахунок оптимального малюнка протектора.
ПЕРЕБІЛЬШЕННЯ . Підвищення тиску в шині ніякої економії не дає. Зате підвищиться ризик розгерметизації , погіршиться керованість і збільшиться зношування протектора.
Вплив спеціальних шин на економію палива перебільшено : тести показують , що збереження 5 % можна домогтися , але тільки на ідеальній дорозі при рівномірному русі. На наших ямах ефекту не буде взагалі.
Якість палива
МІФ . Усі водії впевнені , що неякісний бензин призводить до підвищення його витрати . Багато хто навіть ділиться думками про різні заправки , розповідаючи про те , наскільки зменшилася витрата після використання того чи іншого палива , а реклама закликає для економії купувати дорожчий бензин якості Євро -4 або Євро -5. Крім того , на АЗС продають присадки для збільшення октанового числа.
ПРАВДА . Сучасні інжекторні авто обладнані кисневими датчиками , які відстежують склад суміші . При неякісному паливі суміш виходить "бідна" , і щоб її збагатити , комп'ютер збільшує час уприскування паливної форсунки. Результат – підвищення витрати . В окремих випадках вона може вирости в 1,5-2 рази , але зазвичай – до 15 %
Прийоми, які працюють
1. Змініть стиль водіння. Знизити витрату палива можна за рахунок плавних розгонів і гальмування (принцип такий: чим рідше ви використовуєте гальмо, тим менша витрата). Наприклад, під час руху ви побачили, що через 800 метрів від вас зелений ось-ось зміниться на червоний. Замість того, щоб намагатися проскочити, краще відпустити ногу з педалі газу і докотитися на передачі до стоп-лінії.
Економія: 20%
2. Діліть витрати. Є сенс домовитися з колегою, що живе поруч, і ділити з ним витрати на паливо, добираючись на роботу однією машиною.
Економія: 50%.
3. Уникайте пробок. Тягучки і пробки призводять до 20-30% перевитрат. Ранкових заторів можна уникнути, якщо виїжджати на роботу на годину раніше. Якщо необхідно їхати загруженим центром, знайдіть парковку біля метро і комбінуйте види транспорту.
Економія: 20%.
Зворотний бік присадок
На авторинках і АЗС економним водіям часто пропонують купити якусь речовину в пляшечці , таблетки або порошок для бака , які нібито знижують витрату палива до 20 %. Багатьох водіїв підкуповують тим , що дають кілька таблеток на пробу безкоштовно . Після перших 50 км використання засобу з'ясовується , що витрата дійсно знизилалась. Після цього автовласники починають купувати диво-засіб у великих кількостях.
Але чарівне зілля виявляється банальним нафталіном : його додавання в бензин приводить до збільшення октанового числа на 3-4 одиниці ( 92 -й бензин " перетворюється" на 95 -й) , зростає потужність двигуна і знижується витрата . Але вже через кілька тижнів нафталін кристалізується і забиває систему подачі палива , починаючи з бензонасоса , шлангів і закінчуючи форсунками. А свічки відмовляються працювати через нагар.
Додавання в бензин спирту призводить до того , що компоненти палива не змішуються в циліндрі , а ацентон знижує октанове число палива.