ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2024-07-17

ЯК ПЕРЕВІРИТИ ДВОМАСОВИЙ МАХОВИК: ПОРАДИ ВІД SACHS

Заміна двомасового маховика – досить копітка робота, тому перш ніж за неї братися, потрібно уважно дослідити причину несправності, щоб уникнути помилки в діагностиці. У цій статті зібрано низку важливих порад від Sachs – провідного виробника деталей зчеплення.

Виникли неполадки з двомасовим маховиком? Перш ніж демонтувати його, радимо спершу перевірити електропідключення і контакти заземлення.

Потенційними причинами несправності можуть бути:

  • забруднення або корозія контактів заземлення,
  • перехідний опір на електричних роз’ємах у ланцюгах стартера та генератора,
  • проблеми з акумулятором – недостатній заряд, пошкодження або несправність.

Проблеми під час рушання з місця, шуми або вібрацію, що виникають під час початку руху чи вимикання двигуна або при самому русі, часто інтерпретують неправильно.

Результатом помилкової діагностики стає висновок про несправність двомасового маховика. Але розпочинати перевірку цієї складної деталі слід лише після заперечення інших можливих причин. Збої в системі сумішоутворення (в системі запалення), закоксовані елементи впорскування палива та інші проблеми можна виявити за допомогою діагностичного приладу: наприклад, можна перевірити систему контролю холостого ходу в режимі очікування або провести кількісне порівняння.

Труднощі із запуском двигуна, миготіння фар або незвичайні шуми в ділянці зчеплення та двомасового маховика під час рушання з місця можуть бути спричинені забрудненими або пошкодженими корозією контактами заземлення, електричними роз'ємами та проблемами в ланцюгу стартера.

Як провести всебічний контроль двомасового маховика?

Якщо методів діагностики несправності двомасового маховика виявляється недостатньо, маховик можна проконтролювати візуально, механічно чи на випробувальному стенді, хоча останнє входить у обов’язки виробника.

Контроль демонтованого двомасового маховика може бути проведений на будь-якій СТО з використанням простих або спеціально передбачених для цього інструментів. При цьому важливі досвід і знання фахівців про відповідні методи.

Очевидні ознаки несправності двомасового маховика

Проконтролюйте візуально на наявність ділянок зі зміненим кольором (A, C) та тріщин (B).

Виявлені при візуальному контролі вторинного маховика ділянки поверхні тертя, що змінили колір (стрілка A), вказують на перегрів або навантаження двомасового маховика. Цей дефект може виникати у випадку, коли водій занадто довго утримує автомобіль на напівзчепленні або система вимкнення зчеплення несправна. При цьому виникає небезпека того, що тривалий перегрів може призвести до затвердіння спеціального мастила двомасового маховика, що часто закінчується відмовою компонента.

За наявності помітних тріщин на поверхні тертя (стрілка B) слід замінити двомасовий маховик, щоб уникнути його руйнування. Жовті ділянки під поверхнею тертя (стрілка C) також вказують на необхідність заміни, оскільки свідчать про зношування опорного підшипника двомасового маховика. Це чутно під час експлуатації автомобіля. При виході мастила з продуктами зношування з внутрішньої частини також потрібна заміна.

Поверніть до самого упору


Перевірку маховика можна проводити в процесі його встановлення на автомобіль або після демонтажу з використанням спеціального інструменту для контролю двомасового маховика. Таким чином, можна визначити легкість ходу торсійного демпфера, рівномірність зусилля його пружини, стан вижимних підшипників, а також зміщення радіального підшипника.



При повороті маховика кути, що досягаються з обох боків, мають бути однаковими.

Спеціальний інструмент для контролю двомасового маховика створено якраз для двомасових маховиків виробництва ZF. Двомасові маховики інших виробників з комплектом постачання та доданими інструкціями не підлягають контролю за допомогою цього інструменту. З таким спеціальним інструментом ви легко зможете провести перевірку двомасового маховика, вже встановленого в автомобіль або нещодавно демонтованого. Перевірка може передбачати контроль легкості ходу торсійного демпфера, рівномірності зусилля його пружини, стану вижимних підшипників, а також зміщення радіального підшипника.

  • ! Примітка: Визначення поточного стану двомасового маховика не дає достатніх підстав для висновків щодо терміну служби, що залишився.

Під час перевірки легкості ходу торсійного демпфера здійснюється поворот вторинного диска маховика за допомогою важеля проти годинникової стрілки доти, доки не виявиться незначна протидія або зусилля пружини торсійного демпфера. Легкість ходу повинна виходити за межі шести зубців коронної шестерні стартера. Якщо вона перевищує цю кількість, то найімовірніше маємо справу з внутрішнім пошкодженням, і двомасовий маховик необхідно замінити.

Під час перевірки вижимного підшипника здійснюється рівномірний рух вторинного диска маховика в обидва боки за допомогою важеля в межах легкості перебігу. Якщо вторинний диск маховика торкається первинного та/або чується скрегіт, двомасовий маховик необхідно замінити.

  • ! Примітка: Зміщення вторинного диска не є показником несправності двомасового маховика. Воно може бути більшим або меншим залежно від конструкції.

Для перевірки зусилля пружини торсійного демпфера здійснюється поворот вторинного диска двомасового маховика за допомогою важеля. Диск провертається з посиленням в обидва боки вправо та вліво проти зусилля пружини торсійного демпфера. Зусилля пружини в процесі повороту в обидва боки і з силою, що рівномірно збільшується, повинно відчуватися. Будь-який чутний скрегіт або тертя вказують на поломку та необхідність заміни двомасового маховика.

Перевірка вижимного підшипника відбувається легким рівномірним натисканням вторинного диска двомасового маховика за допомогою важеля. Додаючи невелику силу, диск слід змістити в радіальному напрямку. При цьому радіальна легкість ходу має відчуватися або виявлятися мінімально. У випадку суттєвого радіального зміщення необхідно замінити двомасовий маховик.

Статтю надано компанією ZF