ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2023-06-15

FORD KUGA: ЯК ЗАМІНИТИ РЕМІНЬ ГРМ. ПОРАДИ ВІД ВИРОБНИКА

Продовжуємо вести рубрику «Досвід. Поради. Рекомендації» – на допомогу фахівцям СТО, в якій провідні виробники автозапчастин діляться своїми знаннями. Сьогоднішня стаття, підготовлена професіоналами bilstein group, – про заміну ременя ГРМ у популярній моделі – Ford Kuga.

Кожен механік і кожен автовласник знає, наскільки важливою є планова заміна ременя газорозподільного механізму, адже це дозволяє запобігти поломкам двигуна, які можуть виникнути внаслідок виходу ременя з ладу. Сьогодні виробники використовують вдосконалені матеріали для виготовлення ременів, а також вдосконалені конструкції системи ГРМ. Це забезпечило суттєве збільшення інтервалів заміни ременя ГРМ. У результаті планова заміна ременя ГРМ перетворилася на комплексне обслуговування всього ремінного приводу ГРМ, яке не обмежується виключно заміною ременя ГРМ.

Розглянемо заміну ременя в автомобілі Ford Kuga 2011 року випуску, що має 2-літровий дизельний двигун із системою впорскування палива Сommon Rail, який походить від компанії PSA та встановлювався в різних моделях автомобілів Ford, Peugeot і Citroen (рис. 1). Також існує 2,2-літровий варіант цього двигуна, який використовується багатьма іншими виробниками транспортних засобів, який має дещо спільне з двигуном, який розглядається в цій статті.

Рис. 1

Залежно від умов експлуатації, сервісний інтервал заміни ременя ГРМ на цій моделі Ford Kuga становить кожні 200 000 км або 120 місяців залежно від того, що трапиться раніше. В будь-якому випадку цей інтервал повинен бути максимальним та є вирішальним аргументом для проведення огляду й заміни ремінного приводу в разі необхідності.

Перед початком заміни ременя ГРМ необхідно ознайомитися із інструкцією виробника транспортного засобу щодо визначених процедур ремонту та точно їх дотримуватися. Двигун повинен мати температуру навколишнього середовища, а спеціальні інструменти потрібно підготувати заздалегідь.

Процес заміни ременя ГРМ

Після прибуття автомобіля до автомайстерні, спочатку запишіть код розблокування автомагнітоли. Потім відкрийте капот та від’єднайте акумулятор.

Піднявши автомобіль, зніміть нижній захист двигуна та злийте охолоджувальну рідину з радіатора.

Примітка: Дуже важливо зняти стартер, для того щоб встановити інструмент для фіксації маховика та штифт-фіксатор на двигун. Це особливо складно на цій моделі автомобіля, оскільки для демонтажу стартера тут недостатньо вільного простору.

Спочатку зніміть трубу інтеркулера, яка розміщена під двигуном. Далі, для полегшення процесу, від’єднайте основний джгут дротів від генератора та занотуйте порядок його з’єднання для полегшення повторного під’єднання. Це забезпечить необхідний простір для того, щоб відкрутити стартер, повернути його під потрібним кутом для від’єднання джгута дротів від стартера і подальшого демонтажу стартера.

Опустіть автомобіль та зніміть розширювальний бак охолоджувальної рідини для отримання доступу до опори двигуна і верхньої кришки ременя ГРМ. Підтримуючи двигун, зніміть опору двигуна та верхню кришку ременя ГРМ.

Зніміть праве переднє колесо та підкрилок, щоб отримати доступ до допоміжного ременя та натягувача, для їх подальшого демонтажу.

Повільно прокручуйте колінчастий вал за годинниковою стрілкою, поки шестерня розподільного валу не стане в положення «чотири години». Вставте штифт-фіксатор для розподільного та колінчастого валів, далі інструмент для фіксації маховика, і переконайтесь, що він повністю вставлений у маховик (рис. 2).

        

Рис. 2

Після того, як двигун був зафіксований у відповідному положенні, відкрутіть гвинт кріплення шківа колінчастого вала. Зніміть шків демпфера крутильних коливань (TVD) та перевірте його на предмет затвердіння гумової поверхні через експлуатаційне зношування, бо в кінцевому підсумку це може призвести до виходу з ладу демпфера (рис. 3). Після цього зніміть магнітне зубчасте кільце датчика колінчастого вала (рис. 4).

Рис. 3

Рис. 4

! Примітка
  • Ця деталь є надзвичайно чутливою до будь-якого очищення або необережного поводження, тож може легко вийти з ладу, що призведе до генерування датчиком некоректних сигналів. Це може призвести до неполадок у роботі системи управління двигуном та появи коду помилки P0336 унаслідок неотримання сигналів від датчика колінчастого вала. Рекомендується замінювати цей компонент, який є частиною комплекту шківа демпфера крутильних коливань TVD, кожного разу під час його демонтажу, це дозволить заощадити час та уникнути можливих проблем у майбутньому.

Далі зніміть датчик колінчастого вала і нижню кришку ременя ГРМ, потім послабте натягувач ременя та зніміть ремінь ГРМ. Після цього зніміть натягувач, ролик натягувача та насос охолоджувальної рідини. Після демонтажу всіх компонентів системи ремінного приводу двигуна перевірте їх на предмет будь-яких пошкоджень або несправностей, які слід усунути перед монтажем. Для здійснення ремонту потрібні такі деталі: комплект ременя ГРМ (febi 37460); насос охолоджувальної рідини febi 38898 (комплект febi 173180 з насосом охолоджувальної рідини); допоміжний ремінь (febi 40323); натягувач допоміжного ременя (febi 39390); комплект шківа TVD (febi 106476) та охолоджувальна рідина (febi 19402 G12+).

Переконавшись, що всі дотичні поверхні очищені, встановіть насос охолоджувальної рідини, потім обвідний ролик та ролик натягувача ременя ГРМ. Далі встановіть ремінь ГРМ. Для встановлення ременя ГРМ спочатку відцентруйте шпоночну канавку на шківі зі шпоночною канавкою шківа на колінчастому валу, потім за годинниковою стрілкою встановіть ремінь, починаючи зі шківа розподільного вала. За допомогою ключа Аллена (шестигранного шліца) відрегулюйте натягувач ременя проти годинникової стрілки, поки вказівник не опиниться в потрібному положенні (рис. 5), далі затягніть гайку натягувача.

Рис. 5
Тимчасово встановіть демонтований шків TVD, потім прикрутіть його та затягніть. Зніміть штифти-фіксатори та інструмент для фіксації маховика і повільно прокрутіть колінчастий вал чотири рази за годинниковою стрілкою. Знову встановіть штифти-фіксатори та інструмент для фіксації маховика перед повторною перевіркою натягувача. Як тільки всі штифти-фіксатори будуть суміщені і натягувач буде встановлено правильно, зніміть шків TVD та встановіть нижню кришку ременя ГРМ і датчик колінчастого вала. Встановіть нове зубчасте кільце та комплект шківа TVD і затягніть новий болт до значення моменту, зазначеного виробником.

Зніміть штифти-фіксатори та інструмент для фіксації маховика, потім встановіть новий допоміжний ремінь і натягувач. Перед тим як залити нову охолоджувальну рідину, встановіть всі інші компоненти у зворотному порядку. Від’єднайте акумулятор, налаштуйте годинник, автомагнітолу та склопідйомники. Запустіть двигун та переконайтеся в його коректній роботі. Також перевірте відсутність витікання охолоджувальної рідини та видаліть коди помилок, отримані від електронних блоків управління. Виконайте тест-драйв автомобіля.

Довіряйте високоякісним запасним частинам febi, перевіреної якості рівня оригінальних деталей. З повним асортиментом компонентів системи ремінного приводу ГРМ ви можете ознайомитися тут: partsfinder.bilsteingroup.com.

febi є частиною bilstein group, до якої також входять інші відомі бренди. Більше інформації доступно за посиланням: www.bilsteingroup.com.

Inter Cars Ukraine є офіційним дистриб’ютором продукції febi в Україні. Ремонтні комплекти ременя ГРМ виробництва bilstein group ви можете купити через філії Inter Cars Ukraine в різних містах України