ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2024-09-26

БЕЗПЕКОЮ НЕ МОЖНА НЕХТУВАТИ: ВАЖЕЛІ РЕГУЛЮВАННЯ ГАЛЬМ

Нюанси технічного обслуговування важелів регулювання гальм розкривають фахівці febi – компанії, що спеціалізується зокрема і на цих деталях.

Важелі регулювання гальм широко застосовуються у пневматичних гальмівних системах комерційних вантажних транспортних засобів, насамперед для компенсації зношування гальмівних накладок та гальмівних барабанів у барабанних гальмах, і також для забезпечення постійного зазору між цими компонентами.

Важелі регулювання гальм використовуються у барабанних гальмах з валом з S-подібним кулаком, де вони передають гальмівні зусилля від гальмівного циліндра до цього валу. Це дозволяє вручну або автоматично регулювати роботу валу з S-подібним кулаком, щоб гальмівний циліндр працював у приблизно однаковому діапазоні ходу.

Важкі транспортні засоби загальною масою до 40 тонн потребують колосальних зусиль пневматичної гальмівної системи, щоб уникнути небезпечних ситуацій. Важіль регулювання виконує роль пневматичного гальма, підтримуючи налаштування гальм у правильному балансі.

Читайте також: FORD KUGA: ЯК ЗАМІНИТИ РЕМІНЬ ГРМ. ПОРАДИ ВІД ВИРОБНИКА


Автоматичний або механічний

Автоматичні важелі регулювання (або ASA), також відомі як автоматичні регулятори гальм, наразі є дуже затребувані. Мало хто з водіїв пам’ятає, як було раніше, до їх появи. Раніше, коли були тільки механічні важелі регулювання зазору, водіям доводилося підлазити під осі тракторів та причепів, щоб відрегулювати гальма, і за допомогою гайкового ключа налаштовувати хід кожного штока на кожному важелі. Щоб уникнути проблем з гальмами під час інтенсивного руху та у складних місцинах як-от у горах, їм доводилося щодня перевіряти та регулювати гальмівний механізм.

Механічний важіль регулювання



Але тепер на кожній осі з барабанними гальмами є автоматичні важелі регулювання зазору, які регулюються автоматично під час руху. Від 1994 року вони є обов’язковими для вантажівок і тракторів, а з 1995 року – також і для причепів.

Вигляд важеля регулювання у розрізі



Наразі понад 90% усіх вантажівок з барабанними гальмами в Європі оснащені автоматичними важелями регулювання. Для причепів цей відсоток буде значно нижчим, оскільки регулювання зазору для причепів було введено пізніше, а причепи залишаються в експлуатації набагато довше.

Автоматичний важіль регулювання

Технічне обслуговування важелів регулювання гальм

Важелі регулювання гальм безпосередньо впливають на безпеку, тому їх необхідно регулярно змащувати під час планового технічного обслуговування та перевірок, оскільки це є нормативною вимогою.

Змащування важеля регулювання необхідно для таких важливих цілей: нове мастило під тиском виштовхує старе мастило разом із водою та забрудненнями, які потрапили всередину важеля; це також захищає внутрішні шестерні та приводи, муфти та компоненти важеля регулювання від зношування.

Огляд всіх компонентів важеля регулювання гальм від febi



Це необхідно для належної роботи важеля регулювання, для забезпечення заданого гальмівного шляху та оптимальної ефективності гальмування. febi рекомендує змащувати важелі регулювання довговічним мастилом NLGI 2 під час кожного технічного огляду. Однак у жодному разі не можна використовувати мастила, які містять сульфіди.

Факти про автоматичні важелі регулювання:

  • Не здійснюйте ручного налаштування автоматичних важелів регулювання гальм після їх початкового налаштування, якщо ви не проводите повний ремонт гальм.
  • Ніколи не застосовуйте ударний гайкокрут для налаштувань. Якщо ви так зробите, може трапитися внутрішнє пошкодження важеля регулювання гальм.
  • У разі встановлення нових гальмівних накладок, зніміть важіль регулювання з валу з S-подібним кулаком. Потім покрутіть черв’ячну шестерню на 90° перед встановленням.
  • Переконайтеся, що важіль регулювання надійно закріплений на кронштейні.

!!! Примітка: автоматичний важіль регулювання потрібно регулювати лише вручну під час початкового встановлення або під час заміни гальмівних накладок та/або барабанів. Ручне регулювання також може знадобитися в екстрених ситуаціях, коли тиск повітря не може відпустити гальма. Однак це має виконувати лише сертифікований технік.

Нерівномірне гальмування з автоматичним важелем регулювання?

Якщо ви помітили нерівномірне гальмування або надмірний хід штока, спробуйте це виправити, виконавши кілька гальмувань, щоб відбулося автоматичне налаштування гальм. Якщо це не спрацює, гальма негайно мають бути перевірені сертифікованим та досвідченим автомеханіком. Якщо автоматичний важіль регулювання не забезпечує нормальний хід штока, а ви знаєте, що проблема не в гальмах, завжди схиляйтеся до заміни автоматичного важеля регулювання.

Деталі гальм та компоненти важливі для безпеки

Необхідно регулярно перевіряти не лише важелі регулювання на щільність прилягання, функціонування та зношування, а й найближчі компоненти. Якщо є сумніви щодо правильної роботи важеля регулювання, його слід замінити. З міркувань безпеки заміну гальмівних деталей, виконання робіт з обслуговування та ремонт гальмівної системи мають здійснювати лише навчені та досвідчені спеціалісти.

Якщо потрібно замінити важіль регулювання гальм, завжди обирайте високоякісні деталі. Перевірені важелі регулювання гальм від febi рівня якості оригіналу є найбезпечнішим варіантом та за справедливою ринковою ціною.

Довіряйте високоякісним запасним частинам febi, перевіреної якості рівня оригінальних деталей.

З повним асортиментом деталей для гальмівних систем ви можете ознайомитися тут: partsfinder.bilsteingroup.com

febi є частиною bilstein group, до якої також входять інші відомі бренди.

Більше інформації доступно за посиланням: www.bilsteingroup.com