ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2023-11-13

ELRING – DAS ORIGINAL: РЕМКОМПЛЕКТИ ДЛЯ ТУРБОНАГНІТАЧІВ

Пропонуємо огляд невід’ємних компонентів у практиці майстра СТО від найбільшого у світі виробника прокладок і ущільнювачів, необхідних для сучасних двигунів, – компанії Elring.

Турбонагнітачами серійно комплектують як бензинові, так і дизельні двигуни легкових автомобілів із середини 1970-х років. Відтоді ElringKlinger поставляє високоякісні прокладки для встановлення турбонагнітачів як для первинного оснащення, так і для ринку запасних частин.

Турбонагнітач повинен працювати непомітно й бездоганно протягом усього терміну служби двигуна. На жаль, на практиці часто трапляється протилежне, й агрегат потребує заміни. Вибір турбонагнітачів досить великий — може бути продукт від виробника оригінального обладнання, постачальника запчастин чи невідомого бренду… Можна витратити багато часу на пошук нового турбонагнітача, який відповідатиме вашим вимогам.

Незалежно від того, який варіант ви виберете, неодмінною умовою бездоганної роботи встановленого турбонагнітача є відповідність усіх прокладок, болтів і гайок високим вимогам до поєднання матеріалів і допусків, що гарантує ідеальне ущільнення на ділянці, яка перебуває під впливом високих температур. При цьому має значення не тільки кожен продукт окремо, а і взаємодія всіх компонентів. У ремкомплектах для турбонагнітачів від Elring  усі ці компоненти ідеально узгоджені. Також слід зазначити, що прокладки необхідно замінювати в разі демонтажу турбонагнітача при проведенні робіт із двигуном.

Нові прокладки мають вирішальне значення для ідеальної роботи двигуна з трьох причин. Турбонагнітач і його ущільнення впливають на параметри відпрацьованих газів, а також на витрату пального. У кінцевому підсумку бездоганне функціонування турбонагнітача і прокладок визначає вихідну потужність двигуна.

Детальніше про прокладки й компоненти

На перший погляд, деякі компоненти виглядають невимогливими з технічної точки зору, але суть – у деталях. Для майстрів СТО важливо мати можливість повністю покластися на обіцяну Elring – Das Original якість продукції в найдрібніших деталях.

Металеві прокладки

Вимоги до металевих прокладок дуже високі, бо вони зазнають впливу екстремальних температурних навантажень і дрібних вібрацій. Як правило, прокладки складаються з двох металевих шарів, а ущільнювальний ефект досягається за допомогою так званого напівгофра. Однак існують і багатошарові прокладки з повним гофром. Багато конструкцій гофрів, що мають вирішальне значення для ущільнення, запатентовані ElringKlinger. Залежно від сфери застосування, на металеву прокладку також наноситься покриття, що забезпечує мікроущільнення, яке може бути необхідне через шорсткість поверхонь компонентів. Для екстремальних умов експлуатації, таких як турбонагнітач biturbo, якими оснащують VW T5 і T6, а також Crafter і Amarok, використовують високолеговані спеціальні сталі.

Багатошарова прокладка з повним гофром 152.220


Прокладка з високолегованої спеціальної сталі

Комплекти Elring для професійного монтажу також містять прокладки випускного колектора; їх можна комбінувати з теплозахисним екраном, залежно від застосування. В онлайн-каталозі Elring  ремкомплекти супроводжують зображення з високою роздільною здатністю. Тут можна відразу побачити всі компоненти, що входять до набору.

Ремкомплект для турбонагнітача 299.681

Болти та гайки

Ці компоненти, що входять до кожного комплекту, надзвичайно важливі для герметизації і завжди підлягають заміні. Залежно від місця застосування різьба накручується або нарізується, потім проводиться термообробка і наноситься покриття. Таким чином, болти разом із термостійкими мідними гайками і прокладкою утворюють ідеальне ущільнення.

Обов’язково слід дотримуватися вказівки виробника щодо послідовності затягування і відповідного моменту затягування.

Приклад моментів затягування:

  • Перший етап: 11 Н·м
  • Другий етап: 22 Н·м
  • Третій етап: 22 Н·м

Однаковий момент при другому і третьому затягуванні обумовлений тим, що прокладка має втрати від усадки, тобто гофр стискається, а гвинтове з’єднання затягується в пластичному стані. Неправильний крутний момент, занадто високий або занадто низький, рано чи пізно призведе до негерметичності.

Еластомерні ущільнювальні кільця

Категорія прокладок, яку не можна недооцінювати, — це ущільнювальні кільця. До всіх монтажних комплектів для турбонагнітача від Elring входять ущільнювальні кільця, що відповідають якості оригінальних деталей. Це стосується як використовуваного еластомеру, так і відповідної твердості за Шором. Часто помилково вважають, що колір ущільнювальних кілець має відношення до характеристик, а саме до термостійкості або стійкості до моторної оливи або пального. Але в цьому випадку колір кільця говорить про матеріал виготовлення: FPM, EPDM або HNBR, який вибирають залежно від сфери використання.

Спеціальні прокладки

Деякі конфігурації двигун-турбонагнітач пов’язані з дуже високими температурами. Для цих місць ущільнення потрібні спеціальні матеріали. Це може бути графіт, який використовується при температурі до +550 °C, а також слюда — натуральний матеріал із надзвичайно стабільними хімічними і фізичними властивостями і термостійкістю до +1100 °C. Завдяки багаторічному досвіду роботи з цими матеріалами Elring пропонує серійним замовникам запасних частин ці складні у виготовленні прокладки в такій же якості, як при первинному оснащенні.

Графітова прокладка 429.840


Слюдяна пласка прокладка для випускної системи

Слюдяна пласка прокладка для турбонагнітача

Ідеальний ремкомплект

В онлайн-каталозі Elring  до кожного ремкомплекту ви знайдете список відповідних турбонагнітачів практично всіх виробників. Зображення з високою роздільною здатністю відповідних ремкомплектів чітко демонструють, що входить до набору. Водночас ремкомплекти Elring містять більше дрібних деталей, ніж необхідно для певного турбонагнітача. Таким чином, один комплект може бути використаний для кількох сфер застосування, охоплення асортименту становить понад 90 %.

Поради від компанії Elring щодо заміни прокладки ГБЦ у бензинових двигунах читайте в нашій попередній статті.