ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2023-05-23

ЗАМІНА СИСТЕМ РУЛЬОВОГО УПРАВЛІННЯ BOSCH: РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ СТО

Продовжуємо вести на нашому сайті рубрику «Досвід. Поради. Рекомендації», орієнтовану на наших клієнтів – фахівців автосервісу. Можливо, серед цих публікацій ви знайдете відповіді на запитання, які вас давно цікавили. Сьогоднішня публікація, підготовлена спільно з фахівцями  Bosch, присвячена заміні деталей рульового управління.

Системи рульового управління – це компоненти автомобіля, важливість яких з точки зору безпеки не піддається сумніву. Тому Bosch, як один із провідних виробників цих деталей, надає великого значення відповідності системи рульового управління високим вимогам якості і надійності.

Системи рульового управління Bosch у більшості не потребують технічного обслуговування і призначені для використання впродовж усього життєвого циклу транспортного засобу. Звичайно, такі деталі, як тяги рульового приводу і сильфони, можуть бути пошкоджені або зношені і в такому разі потребують заміни. Однак повністю системи управління зазвичай потребують заміни лише в разі аварії або механічних перевантажень, що впливають на функцію управління.

Коли система рульового управління потребує замін?

Систему рульового управління НЕОБХІДНО замінити в разі появи:

  • незвичайних шумів, витікання рідини з гідравлічної системи, а також необхідності докладання більших та нерегулярних зусиль для здійснення маневрів.
  • будь-яких візуальних ознак пошкодження рульової передачі, наприклад таких як почорніння або знебарвлення корпусу в результаті перегрівання.
  • пошкоджень або будь-яких мікротріщин роз’ємів на блоці управління автомобілів, обладнаних електричною рульовою рейкою (EPS);
  • стійких деформацій або тріщин на прилеглих або з’єднаних компонентах.

Крім того, системи рульового управління також підлягають заміні в разі виникнення сумнівів щодо їх належного функціонування з врахуванням попередніх механічних перевантажень. Це зазвичай трапляється під дією зовнішніх впливів, таких як аварії або маневри водіння із виникненням екстремальних сил, що впливають на систему рульового управління.

Крім очевидних наслідків, це також може призвести до прихованих пошкоджень механічних компонентів рульової передачі, які спочатку залишаються невиявленими водієм.

Для СТО діагностика внутрішніх несправностей рульової передачі є певним викликом, оскільки лише виробники мають змогу провести належну перевірку внутрішніх компонентів рейкових рульових механізмів. Ймовірні поломки можна діагностувати тільки опосередковано – наприклад, провівши аналіз прилеглих компонентів.

Якщо не можна виключити несправність деталей рульового управління, систему необхідно замінити.

Загальні зауваження та особливості гідравлічної системи рульового управління

Під час роботи з системами рульового управління першим кроком завжди є проведення повної візуальної і функціональної перевірки. Для цього перевіряються робочі сили, повернення в початкове положення, зазори, шуми та контрольна лампа. Автомобільні майстерні, що використовують програмне забезпечення ESI[tronic], можуть користуватися комплексними інструкціями з обслуговування та установки, що входять у модуль посібника з усунення несправностей (SIS). Вони містять інформацію щодо усунення несправностей електричних і механічних систем. Після цього проводиться додаткова поглиблена діагностика, щоб визначити, чи потрібно замінити систему рульового управління, чи її можна відремонтувати.

Завжди слід дотримуватися таких правил:

  • Встановлюйте системи управління точно так, як описано в посібнику зі встановлення.
  • Використовуйте лише навісні деталі (такі як поперечні рульові тяги, сильфони та монтажні затискачі), затверджені виробником.
  • Встановлюйте всі компоненти належним чином для запобігання пошкодженню, наприклад, корозії.
  • Після встановлення переконайтеся, що контрольна лампа вимкнена, а пам’ять про несправності очищена.
  • І останнє, але не менш важливе: проведіть тестову поїздку поза громадським місцем, щоб перевірити правильність функціонування системи рульового управління.

Гідравлічні системи управління:

  • Використовуйте лише гідравлічні мастила, затверджені виробником.
  • Під час обслуговування гідравлічних систем управління промийте систему та, якщо потрібно, також замініть фільтр тонкої сітки.
  • Після заміни системи рульового управління переконайтеся, що вона правильно встановлена та видаліть повітря.

Електричні системи рульового управління:

  • Більшість електричних систем рульового управління після їх заміни потребують параметризації.

Параметризація може бути виконана шляхом оновлення програмного забезпечення за допомогою відповідного діагностичного тестера (напр., Bosch DCU 220 з використанням технології KTS 560/590) або через портал OEM (PassThru).

  • Відкалібруйте датчик кута повороту за допомогою відповідного діагностичного тестера (наприклад, тестера Bosch або оригінального).
  • Перед налаштуванням програмних кінцевих упорів, може знадобитися скидання заданих значень за допомогою діагностичного тестера. Програмні кінцеві упори встановлюються в повільному русі (5–10 км/год) або на поворотному майданчику.

Повні інструкції зі встановлення, що містяться в сервісній документації для кожної із систем рульового управління, можна завантажити з TecDoc: https://web.tecalliance.net/tecdocsw/en/login