ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2022-10-11
Василь Місяйло: «ЗАВЖДИ ПРИСЛУХАТИСЯ ДО КЛІЄНТА»
Бізнес з історією, з ентузіазмом; бізнес, заряджений на позитив – ось так коротко можна охарактеризувати СТО «Автодоктор» з міста Ужгород.
Цей автосервіс 15 років тому заснував уродженець Львівщини, машиніст за фахом і людина з харизмою Михайло Місяйло. Згодом до справи приєдналися два його сини – Ярослав і Василь, додавши в неї молодого завзяття.
З кожним роком сімейний бізнес невтомно розвивається і розширюється. Наразі це не просто станція техобслуговування із шістьма боксами, а цілий комплекс надання послуг: тут є і два цехи – токарний та кузовний, і шиномонтаж, і автомийка, і навіть невеличкий автомагазин, де можна придбати необхідні рідини та аксесуари для авто.
«Автодоктор» є партнером Inter Cars Ukraine з перших днів роботи нашої філії в Ужгороді, і ми раді, що вже 5 років співпрацюємо з одним із найбільших автосервісів в області. Їх ставлення до роботи, до клієнтів, їхня енергія та ентузіазм передаються всім навколо.
Про те, які особливості в цій справі, що потрібно вміти, аби налагодити роботу на високому рівні, і як працює закарпатський бізнес в умовах війни, розмовляємо зі співвласником «Автодоктор» Василем МІСЯЙЛОМ.
- ПЕРЕВАГИ
– Василю, чим особлива ваша автомайстерня, що ви вважаєте своїми перевагами на ринку?
– Із робіт, які є нашою візитною карткою, можна назвати ремонт автоматичних коробок передач, рульових рейок, головок, генераторів, стартерів. Ми маємо власні кузовний і токарний цехи – СТО з такими можливостями в області можна на пальцях порахувати.
Проте найважливіша наша перевага в тому, що ми надаємо практично всі види послуг. Автосервісів на ринку багато, але всі з них можуть зібрати під одним дахом різносторонніх спеціалістів, та ще й високопрофесійних!, які здатні забезпечити комплексний ремонт автомобіля.
– Наявність власних цехів спрощує чи здешевлює процес ремонту?
– Однозначно спрощує. У цеху ми ремонтуємо деталі, а також виточуємо нові. Якщо у великому вузлі виходить з ладу металева втулка або шестерня, то майстер на місці може виготовити її самостійно. Проте це не завжди дешевше. Скажімо, вартість якоїсь запчастини, виточеної нашим токарем, становить 300–400 грн, водночас на ринку ця деталь коштує 200 грн, але при цьому її просто не можна знайти в продажу.
– У вас з роками змінюються майстри?
– Більшість наших фахівців працюють давно. Троє – навіть від самого початку. Вони прийшли до нас практикантами, а зараз стали старшими майстрами.
– Якими принципами ви керуєтеся в роботі свого автосервісу?
– Один із принципів нашої роботи – завжди прислухатися до клієнта, до його побажань. І правильно розв’язувати проблеми. Адже клієнт не завжди знає, в чому суть несправності. Він пояснює, що йому не подобається, а ми стараємося знайти правильне рішення.
Якщо в нашій роботі виникають якісь помилки, ми завжди визнаємо їх і виправляємо. Адже помилитися може кожний, важливо розібратися і все налагодити.
І ще один важливий принцип – на робочому місці неодмінно має бути порядок! Навіть якщо виконується якась брудна робота – обов’язково потім усе прибрати. Зараз багато нових автомобілів, за якими власники дуже слідкують, і тому чистоті на сервісі надають великого значення.
- ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
– Ви купуєте запчастини в різних дистриб’юторів?
– Так у різних, але тільки в перевірених! Тих які надають сертифікати і гарантію. До яких ми можемо потім звернутися в разі якихось питань.
– На свою роботу ви теж надаєте гарантію?
– Так, ми видаємо рахунки; і на кожну позицію, залежно від виду послуги, надаємо гарантію – від півроку до року.
– Звертаються люди по гарантії?
– Кількість повернень дуже низька, але трапляються такі випадки. Бо коли машина стара, то однозначно не можна все замінити. Тоді ми розбираємося – з чиєї вини виникла несправність. І тут знову ж таки вступає в силу робота з клієнтом, бо не помиляється лише той, хто не працює. Якщо наша помилка – ремонтуємо безкоштовно, за наш рахунок.
– Як ви оцінюєте вартість робіт на своєму сервісі порівняно з іншими?
– Вартість робіт у нас середня по місту. По низу ринку ми не працюємо. Тримаємо середній рівень, переглядаємо позиції згідно з курсом, щоб була конкурентоспроможна ціна.
- ДОСВІД
– Які уроки ви винесли зі своєї бізнес-діяльності?
– Якщо не розвиватися, не вдосконалюватися, то конкуренти задавлять. Тільки вперед, пробувати і робити щось нове – це основний висновок. Була в нас пауза, ми не розвивалися, і це відразу стало помітно – конкуренти почали обганяти. Лиш щойно почали додавати види послуг – відразу збільшилося і клієнтів, і працівників… Потрібно враховувати потреби ринку і розвиватися.
– Були у вас напрямки, які не виправдали себе?
– Так, були. Хотіли займатися відновленням шкіряних салонів: перетяжка керма і таке інше. Але нам не вдалося знайти гарних майстрів, і тому в нас це не пішло. І до сьогодні в області ніхто серйозно цим не займається – немає фахівців.
Це був один такий невдалий напрямок. Решта починань себе виправдали, хоча жодне з них не було легким. Усе було складно налагоджувати. Але то було хорошим уроком, бо ніщо нове легко не дається: тільки практика і наполегливість.
– Що для вас найскладніше?
– Найскладніше – це знайти хорошого фахівця. Така проблема не тільки в нас – в усій Україні. Бо всі хочуть стати юристами, економістами, дизайнерами, програмістами..., а такі професії, де потрібно працювати і головою, і руками, в нас не популярні. І це не нова проблема, тому суспільству треба над цим задуматися.
Адже професія автомеханіка – це і нормальний заробіток, і можливість творчої праці: такі спеціалісти можуть не тільки ремонтувати машини, вони можуть і придумувати щось нове, інноваційне.
- ВІЙНА
– Що змінилося у вашій роботі під час війни?
– На початку березня в Закарпаття приїхало багато переселенців. Ми підтримували всіх, хто звертався до нас. Якщо хтось не міг розрахуватися за роботу, то входили в становище, якось вирішували ці питання.
Багато допомагаємо військовим – надаємо послуги безкоштовно. До нас звертаються і з ЗСУ, і з Тероборони, і волонтери.
Взяли на роботу кількох фахівців із переселенців зі Східної України: спочатку ми надавали їхній сім’ї прихисток у нашому міні-готелі, а потім взяли цих людей до себе працювати.
З нашого сервісу четверо працівників зараз у війську. Хоча ми нібито далеко від бойових дій, але війна в Ужгороді нікого не оминула. У мене немає жодного знайомого в місті, в якого хтось із сім’ї не пішов би на війну. В нашій родині два моїх двоюрідних брати на передовій.
- РОЗВИТОК
– Чи думаєте ви про перспективи розвитку?
– Ще до початку повномасштабної війни планували розширяти бізнес, відкривати майстерні в інших містах Західної України під тим же брендом. Поки що цю ідею не відкинули: розробляємо проєкт, який придбали раніше.
– Які ви можете дати поради початківцям у цьому бізнесі?
– Насамперед, треба вивчити ринок: зрозуміти, що йому потрібно і що ти можеш дати. І пропонувати тільки те, що в тебе добре виходить: починати з вузького і потроху розвиватися. Якщо хочеш вийти на ринок з тим, що ти ще не вмієш робити, то краще таке не починати! Зараз, коли пропозиція у цій сфері дуже насичена, непрофесіоналу заходити не рекомендую.
Для Inter Cars Ukraine «Автодоктор» є зразком професійного і ґрунтовного підходу до організації бізнесу, чесного і відповідального ставлення до своєї роботи.
Удачі, партнере!