ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2022-12-22

ІНТЕРВ'Ю З ПРЕЗИДЕНТОМ INTER CARS SA МАЦЕЄМ ОЛЕКСОВИЧЕМ

Друзі, пропонуємо вам цікаве інтерв’ю з генеральним директором Inter Cars SA Мацеєм Олексовичем, в якому він розповідає, як компанія впоралася з неочікуваними викликами 2022 року і які має плани на майбутнє. Зокрема ви дізнаєтеся, наскільки важкою для Inter Cars SA стала війна в Україні і як компанія відреагувала на знищення Центрального офісу і Центрального складу Inter Cars Ukraine?


Інтерв’ю підготував портал motofocus.


Добігає кінця ще один рік, сповнений неочікуваних викликів. Як з ними впорався і які плани на майбутнє у третього найбільшого в Європі дистриб'ютора запчастин Inter Cars? Ми розмовляємо з Мацеєм Олексовичем, президентом правління Inter Cars SA, який також є директором зі стратегії Inter Cars Group.

Як ваша компанія впоралася з наслідками пандемії та війни в Україні – зокрема з проблемами постачання?

– Звичайно, проблеми з доступністю торкнулися також Inter Cars і всієї нашої галузі. У деяких областях ці проблеми тривають і досі. В Inter Cars ми досить рано прийняли рішення створити великі запаси. Ключем до ефективного реагування на проблеми стало те, з чим наша компанія асоціювалася роками – мультибрендова стратегія та партнерство з преміальними постачальниками. В Inter Cars ми керуємося ідеєю широкого асортименту товарів для задоволення будь-якого запиту автосервісу. У багатьох товарних групах ми маємо в наявності взаємозамінні продукти, тобто для того самого автомобіля та подібної якості, але від різних постачальників. Якщо один із постачальників не має товарів для даної моделі автомобіля, інші постачальники мають достатню кількість. Автосервіс може виконати ремонт, але вона не завжди може використати запчастини від бажаного виробника. Крім того, постачальники преміум-класу зазвичай мають кращу доступність, ніж азіатські виробники, продукція яких використовується в багатьох приватних торгових марках дистриб’юторів. Я хотів би підкреслити, що незважаючи на те, що під час пандемії у нас в Inter Cars доступність деяких товарів дійсно була набагато нижчою за наші стандарти, вона все одно була набагато кращою, ніж у більшості наших конкурентів.

Inter Cars SA працює в країнах Центральної та Східної Європи. Туди були зроблені значні інвестиції – розподільні центри з розгалуженою логістикою. Як ці інвестиції змінюють поточну діяльність компанії?

– На діяльність Inter Cars в Європі вже припадає понад 50% продажів. У кожній країні, де ми присутні, наша мета - побудувати стабільні структури продажів і логістику, щоб ми могли надавати послуги на найвищому рівні для незалежних автосервісів. Сучасний ринок незалежних автосервісів потребує як ефективної та швидкої логістики, так і повної доступності. Навчання, доступ до технічних знань, програмного забезпечення та відповідних інструментів також мають велике значення. Тільки будуючи стабільні структури, ми можемо бути ближче до клієнта та швидко реагувати на його потреби. Це наша філософія. Це часто вимагає великих інвестицій і часу, але в кінцевому підсумку гарантує дуже стабільне становище протягом багатьох років.

Автосервіси є найважливішою ланкою в постачанні запчастин на ринок, тож чого середньостатистична автомайстерня очікує від дистриб’юторів? А може, є якась різниця в підходах автосервісу до ведення бізнесу на різних ринках?

– Незалежні автосервіси по всій Європі мають схожі потреби. Через різноманітний парк транспортних засобів необхідний асортимент запчастин може відрізнятися, але загальні потреби дуже схожі. На першому місці завжди наявність запчастин та їх оперативна та своєчасна доставка. Також важливі передбачуваність і довіра. Якщо ми домовилися, що деталь буде доставлена в певний час, вона має бути доставлена. Наступні місця: ринкова ціна та всі додаткові цінності, такі як доступ до каталогу запчастин найвищого класу, технічні консультації, навчання та різні типи маркетингових кампаній і рекламних акцій.

Як автомайстерні повинні підготуватися до майбутніх змін, таких як зростаюча залежність від доступу до технічних даних, розвиток електромобільності чи все більш поширені системи ADAS в автомобілях?

– Це великий виклик для всього ринку, тому разом з такими організаціями, як польський SDCM та європейські CLEPA та FIGIEFA, ми працюємо над правилами, які гарантують доступ до всіх даних, необхідних для діагностики та ремонту автомобіля. З боку автосервісу опір змінам створюють: освіта, інвестиції в людей та обладнання, необхідне для обслуговування сучасних транспортних засобів. Постачальники, з якими ми працюємо, пропонують необхідне обладнання для автомайстерень, яке використовується для калібрування та діагностики ADAS переважної більшості автомобілів. Я багато разів чув, що незалежні автосервіси краще підготовлені до калібрування ADAS, ніж авторизовані, де відповідне обладнання часто орендують і майстерня чекає його кілька днів.

Наскільки важкою для компанії стала війна в Україні? Філіал Inter Cars у Києві знищили разом із товаром. Як компанія відреагувала на цю новину?

– Війна, яка триває, це, перш за все, людська трагедія і гуманітарна криза. Перед обличчям кошмару людей, про який ми знаємо, проблеми бізнесу – це дрібниці. В Inter Cars ми вирішили розділити ці дві проблеми. Допомогу постраждалим надає Фонд Inter Cars, який залучає до співпраці бажаючих співробітників нашої компанії, а керівники відповідають за збереження бізнесу.

Початок війни – це загальне відчуття безпорадності, мабуть, я вперше таке відчув у бізнесі. Ми доручили більшу частину прийняття рішень місцевій команді, оскільки вони найкраще знають, які можливості, обмеження та потреби є на місці. Знищення філіалу – це, звісно, значні фінансові втрати, але й труднощі з логістикою, яка сьогодні діє тимчасово, щоб не сказати «партизансько». Наші три найбільші філіали були тимчасово адаптовані для прийому поставок від постачальників і зберігання більшої кількості товарів.

Ми змирилися з втратою і з оптимізмом дивимось у майбутнє. Ми знаємо, що найближчим часом всій Україні знадобляться ефективні дистриб'ютори запчастин і сильні автосервіси. Саме завдяки їм підтримується вся логістика, всі служби та суспільство. Ми хочемо бути частиною відбудови цієї країни після закінчення війни та перемоги України.

Inter Cars проводить багато ініціатив, спрямованих на механіків. Які плани компанії щодо розвитку в цьому напрямку?

– Я сам люблю інновації, і в наступному році ми приділимо багато зусиль і розмов інноваціям та цифровізації. Від невеликих корисних функцій, таких як можливість використання камери телефону для зчитування VIN автомобіля (з будь-якого місця), що полегшить пошук потрібних запчастин у нашому новому електронному каталозі Inter Cars e-Catalog, до розробки пошукової системи авторемонтних послуг та автосервісів в інтернеті. Ми - партнер автомайстерень, який пропонує все необхідне їм в одному місці. Для цього ми запустили платформу Inter Cars Marketplace, яка опосередковано розвиває наше портфоліо – об’єднує автомеханіків і всі компанії та підприємства, зацікавлені у співпраці з ними.

Ми хочемо продовжувати рухатися вперед і покращувати якість обслуговування. Цю тезу підтверджує нагорода за вже згаданий електронний каталог Inter Cars e-Catalog, Innowatory 2022, яку нам присудив тижневик Wprost. Ми хочемо розвиватися разом з автомобільною промисловістю та дати автомеханікам простір для зростання. Це неможливо без інноваційних та сучасних інструментів.

Які ще плани на новий рік у Inter Cars?

– Також хочу підкреслити, що незабаром ми ще більше покращимо можливості контакту з Inter Cars – впроваджуємо нову систему Контакт-центру та численні організаційні зміни. Ми хочемо, щоб кожен бажаючий міг зв'язатися з нами, не чекаючи, різними способами (телефон, чат, відео тощо).

Щоб досягти синергії з автосервісом, нам потрібно прислухатися до його потреб і дізнаватися про поточні очікування. Ми робимо це роками і будемо надалі підтримувати такі відносини. Наступні рішення, які ми запропонуємо нашим клієнтам, будуть відповіддю та підтримкою для них відповідно до нашого поточного керівного принципу, який сповідує наша організація: разом ми створюємо, підтримуємо, постачаємо.