ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ: 2022-12-27
Андрій Сава: «МИ БОРЕМОСЯ ЗА КЛІЄНТА – ПРАГНЕМО, ЩОБ УСЕ БУЛО ЯКІСНО»
«Дизель-сервіс», що у Володимирі-Волинському, – відомий на Волині як один із найбільших і високопрофесійних автосервісів. Понад 20 років на ринку – ця цифра говорить сама себе! За цей час через їхнє обладнання і їхні руки пройшло більше 60 тисяч машин і агрегатів. За два десятиліття ця СТО заслужила повагу клієнтів і партнерів.
На відміну від автомайстерень, які висувають своєю перевагою надання практично всіх видів послуг, «Дизель-сервіс» працює лише за напрямком ремонту паливних систем дизельних двигунів і досяг у цьому вагомих результатів. До них звертаються клієнти не тільки з Волинської області, а й із сусідніх – Львівської, Рівненської, а інколи і з більш віддалених.
Симпатію викликає і той факт, що це сімейний бізнес. Батько і син працюють пліч-о-пліч, і їхня синергія перетворюється на потужну спільну справу. Їм вдається вдихнути життя у досить «втомлені» агрегати, які на інших СТО просто б замінили на нові.
«Дизель-сервіс» є партнером Inter Cars Ukraine вже 4 роки – відколи було відкрито філію ICU в Луцьку, тож наша співпраця перевірена часом. З проханням поділитися підприємницьким досвідом для традиційної рубрики «Наші партнери» ми звернулися до Сави-молодшого. Отже, наш сьогоднішній співрозмовник – Андрій САВА, співвласник СТО «Дизель-сервіс».
- ДОСВІДУ НЕ ПОЗИЧАТИ
– Андрію, розкажіть, як створювався ваш автосервіс?
– Майстерню з ремонту паливних систем заснував мій батько, Костянтин Сава, у 1999 році. Відтоді ми її так і розвиваємо – в цьому суто вузькому напрямку. Батько за фахом інженер-механік, колись викладав у технікумі, потім відкрив власну справу. Я приєднався до сімейного бізнесу з 2011 року, пропрацювавши якийсь час інженером-автоконструктором на автозаводі в Луцьку. Починали роботу з вітчизняної техніки, бо ж інших авто в кінці 90-х практично не було. Ну, а з роками вже перейшли на закордонну техніку.
– Сучасні агрегати ви опановували самостійно?
– В основному, так. Крім того, їздили на навчання. Раніше, років 4-5 тому, компанія «Автодизель» у Дніпрі проводила тижневі практичні курси для тих, хто купував у неї обладнання. На ці навчання деколи їздив я, деколи слюсар. Зараз існують дизельні форуми, певна спільнота колег-спеціалістів, де ми всі активно спілкуємося. Самі здобуваємо знання, слідкуємо за новинами у світі автосервісу.
- АВТОРИТЕТНИЙ, ХОЧА НЕ АВТОРИЗОВАНИЙ
– На якому обладнанні ви працюєте?
– Ми маємо дилерське обладнання, але не є авторизованим сервісом. Деяке устаткування самі для себе розробляємо.
– Самі?! Ви маєте такі можливості?
– Так. Я ж інженер-конструктор, можу сам проєктувати обладнання. Тож, проєктуємо, 3D-моделюємо, потім за цими кресленнями на різних заводах нам виготовляють устаткування. Звісно, якщо це якісь невеликі установки. Велике обладнання ми купуємо – так воно швидше окупається. У цьому питанні ми виходимо з рентабельності. Кожного разу зважуємо час, використаний на розроблення, – наскільки це фінансово вигідно. Можливо, краще купити і потім, працюючи, повернути ці кошти, ніж витратити багато часу на розробку.
– Чи не виникало у вас бажання розширити профіль?
– Нам вистачає роботи і в цьому напрямку. Для ширшого профілю треба повністю міняти структуру – збільшувати виробничі площі, кількість працівників. У нас майстерня розрахована саме під цю кількість людей і необхідне для них обладнання.
- ЗАМОВЛЕННЯ З УСІЄЇ УКРАЇНИ
– Які автомобілі ви обслуговуєте?
– Ми ремонтуємо легкові авто і легкий комерційний транспорт. Випускаємо близько 10 машин у день. Є попередній запис. Деякі авто ремонтуються за день, деякі – довше. Також ми багато працюємо по Новій пошті – значно більше, ніж з автомобілями! Ми лагодимо агрегати, які знімають і відправляють нам кур’єрською доставкою чи поштою. Серед них уже можуть бути і форсунки до вантажних автомобілів, але тільки системи Common Rail.
– Чи виникають якісь питання при встановленні відремонтованих вами деталей у разі дистанційного ремонту?
– Питання виникають, але оскільки ми така структура, яка працює не тільки з агрегатами, а і з автомобілями, то нам легше консультувати. У нас є досвід, і ми можемо допомогти порадами. Якщо клієнт не може встановити деталь самостійно, ми зробимо авто під ключ. Або ж ми можемо щось підказати. Пояснюємо, де шукати проблему.
– Ви можете виявити проблему, і не пов’язану з паливною системою?
– Так. У нас є цілий комплекс діагностичних приладів. Ми маємо досвід і можемо допомогти іншим структурам, у яких не виходить впоратися з певною несправністю. Можемо принаймні скерувати в потрібному руслі, дати розуміння.
– Хто до вас звертається дистанційно?
– По-різному – це і станції, і приватні особи, які займаються ремонтом, – причому з усієї України.
- КОМПАНІЯ – ЦЕ ЛЮДИ
– Андрію, вам особисто цікаво цим займатися?
– Так. Я фактично з дитинства дотичний до цієї справи. Батько цим займався, а я йому допомагав. Якийсь час я працював за своїм профілем, але повернувся в сімейний бізнес. На заводі я був найманим працівником, це була творча робота, але не все в ній залежало від мене. Тут я вже працюю на свій бізнес, і тут інша філософія роботи. Ми боремося за кожного клієнта, стараємося, щоб усе було якісно. Від цього залежить наш прибуток.
– Як ви з батьком розподіляєте функції в «Дизель-сервісі»?
– Батько керує ремонтом паливних систем старої сільгосптехніки та старих дизельних двигунів, які працюють на паливних насосах системи не Common Rail. Я веду напрямок автомобілі та системи Common Rail. Маю в підпорядкуванні певну кількість працівників, здійснюю загальне керівництво і технічну підтримку. Раніше сам працював за стендом, зараз це роблять інші, хоча я інколи консультую складні моменти.
– Розкажіть про своїх працівників – як ви їх оцінюєте?
– Усі фахівці працюють у нас більше 5 років, хтось 10–20 років, хтось 5–7 років: ми розширювалися і постійно добирали працівників. Усі вони мають технічну освіту – в основному після технікумів, є кілька спеціалістів з вищою освітою. Це люди, які знають свою справу.
- ВІЙНА І БІЗНЕС
– Як війна вплинула на вашу роботу?
– Ми ще з 2014 року багато ремонтуємо для військових. У нас є бригада поруч, яку ми фактично обслуговуємо за напрямком паливних систем: у них багато різної техніки, вона ламається – привозять нам. Під час повномасштабної війни звернень від військових стало значно більше. Запчастини вони дають, а всі роботи для них виконуємо безкоштовно. Волонтерам також допомагаємо, вони оплачують, але не повну вартість ремонту.
Двох співробітників нашого сервісу призвали в ЗСУ – вони служили в АТО, тепер воюють на фронті. На їхні місця ми взяли фахівців із Херсонщини, які виїхали із сім’ями з окупації – ми їм надали житло і роботу.
– А як зараз, в умовах відключень електроенергії, – у вас є можливість працювати?
– На початку було дуже погано: часом усього 2–3 години на день працювали. Тому придбали генератор – великий, на 32 кВт, він покриває потреби всієї майстерні. Звичайно, це затратно, зате тепер ми не простоюємо. Хоча й несемо додаткові витрати, але вони дають нам незалежність від вимкнень електроенергії.
– Чи змінилися обсяги виконуваних робіт за ці місяці війни?
– Самі обсяги робіт не дуже змінилися: цього року ми виконали 5000 замовлень. Працюємо в тих же масштабах, що й раніше, – на відміну від періоду «ковідних» локдаунів. Ось тоді якраз спадала інтенсивність роботи, замовлень було менше, запчастини доставлялися дуже довго. На початку ми ходили у відпустки, але потім все поступово відновилося. Люди пристосувалися, і все повернулося до оптимального стану.
– Думаєте, людина може знайти вихід з будь-якої ситуації?
– Звичайно. Всі проблеми мають вирішуватися. Так що, дивимося в майбутнє з оптимізмом, духом не падаємо.
- ПЕРЕВАГИ І ЗАПОРУКА УСПІХУ
– Від чого, на вашу думку, залежить успішність автосервісу?
– Запорука успіху – щоб керівник розумівся на цій справі. Щоб він сам безпосередньо пройшов шлях з низів і розумів, як працює вся система. І щоб він жив цим бізнесом. Я іноді і вихідні, і свята проводжу за новими розробками, за обдумуванням певних ситуацій, які не можна швидко вирішити.
Я бачу з практики: саме в нашій сфері не працює варіант, коли можна купити обладнання, найняти робітників і працювати. В іншій сфері – можливо, у нас – ні. Тут треба все звести до єдиного механізму. У справі автосервісу потрібне індивідуальне рішення кожної проблеми, і воно вимагає обдумування. Всі процеси мають бути об’єднані в один мозковий центр, щоб проаналізувати і чітко спрямувати роботу.
– Що ви вважаєте перевагами своєї автомайстерні?
- Одна із наших переваг – це гнучкість. Ми не є авторизованим сервісом, отже не зобов’язані використовувати лише одне стандартне рішення. Можемо шукати і підбирати індивідуальні шляхи, які найкраще підійдуть нашому клієнту. Ми більш гнучкі в цій системі: клієнту, який фінансово не готовий ставити нову запчастину, можемо запропонувати дешевші рішення – відновити стару запчастину на нашому обладнанні, із забезпеченням пристойного ресурсу цієї деталі. Або ж можемо запропонувати авторизований ремонт – якісну нову запчастину.
Клієнт сам обирає оптимальну для нього послугу: може поставити авторизоване рішення за відповідну ціну, а може зекономити й отримати трохи менший пробіг цієї запчастини, але вартість ремонту буде значно нижчою. Іноді різниця може бути в 5 разів!
- Ще одна перевага – ми маємо дилерське обладнання. Два роки тому придбали діагностичний стенд Bosch для перевірки дизельних паливних форсунок. Ми були третіми в Україні (після колег із Вінниці і Харкова), хто став власником цього високоточного і досить вартісного стенду. Це значно підняло наш рівень, забезпечило точність діагностики, надійність і якість нашої роботи. Також цей стенд є для нас засобом перевірки іншого устаткування: по ньому ми перевіряємо і коригуємо наше українське обладнання, що суттєво піднімає рівень останнього.
Вагомий досвід, підхід до справи, професіоналізм та надійність – усі ці риси «Дизель-сервісу» викликають повагу. Ми зичимо нашому партнерові успіху, сприятливих можливостей для розвитку, фінансового зростання в мирній і вільній Україні!
Дякуємо за співпрацю!
Додаткову інформацію про «Дизель-сервіс» можна отримати на його інформаційних ресурсах: